Baanreglement

Artikel 1
Alle leden en introducees dienen zich aan het baanreglement gehouden. Bestuursleden, parkbeheer, trainers en horecamedewerkers zijn gerechtigd een ieder die zich niet aan het baanreglement houdt van de baan te verwijderen.

Artikel 2
Leden zijn tennissers die een geldig lidmaatschap hebben bij T.V. Spitsbergen.

Artikel 3
Een geldig lidmaatschap wordt verkregen door middel van het volledig invullen van het digitale inschrijfformulier, het voldoen van het lidmaatschapsgeld en het inleveren van een pasfoto.

Artikel 4
Introducees zijn alle tennissers die geen geldig lidmaatschap hebben. Wanneer introducees gebruik willen maken van de tennisbanen, dienen zij zich te melden bij de horecamedewerker voor een introducé pas. Een introducé pas kost € 8,- en is te gebruiken totdat de introducé het park verlaat.

Artikel 5
Alle leden en introducees hebben recht van spelen op de banen, met uitzondering van banen welke beschikbaar zijn/worden gesteld voor training, diverse competities/toernooien, bijzondere evenementen en waar de netten naar beneden zijn.

Artikel 6
Bij onweer, opdooi en sneeuw op de baan is het niet toegestaan om de baan te betreden of op de baan aanwezig te zijn. De horecamedewerkers, de website www.tpvspitsbergen.nl en het digitale afhangsysteem zullen leden en introducees informeren wanneer een van deze situaties zich voordoet.

Artikel 7
Tijdens een Algemene Leden Vergadering (ALV) is het niet toegestaan gebruik te maken van de banen.

Artikel 8
Men dient ten alle tijden te labelen met een geldig label. Het gebruik van andermans pasje is verboden.

Artikel 9
Men mag zich alleen op de banen bevinden met schoeisel dat goedgekeurd is voor kunstgras en in tenniskleding zoals door de KNLTB is voorgeschreven.

Artikel 10
Het is niet toegestaan op de baan te roken. Eveneens is het niet toegestaan glas en/of scherpe voorwerpen mee te nemen op de baan.

Artikel 11
Alles wat men legaal meeneemt op de baan, dient weer mee terug te worden genomen bij het verlaten van de baan. Er mag niets worden achtergelaten.

Artikel 12
Voor het labelen dient gebruik te worden gemaakt van het digitale afhangsysteem. Wanneer deze buiten werking is, kan (buiten) op een handmatig afhangbord worden gelabeld.

Artikel 13
Voor enkelspel (2 of 3 personen) geldt er een afhangperiode van 30 minuten, voor een dubbelspel (4 personen) geldt er een afhangperiode van 45 minuten.

Artikel 14
Wanneer de afhangperiode is verstreken, mag een speler op de baan blijven spelen tot dat andere spelers aangeven van de baan gebruik te willen maken. Een speler mag hierna direct voor een nieuwe afhangperiode afhangen.

Artikel 15
Een speler dient te spelen op de baan die toegewezen is via het digitale afhangbord.

Artikel 16
Spelers moeten kostenbesparend omgaan met het in- en uitschakelen van de baanverlichting.
a. De verlichting van banen wordt pas ingeschakeld, als alle huidig verlichte banen volledig bezet zijn.
b. De horeca houdt toezicht en bepaalt op welke banen de verlichting ingeschakeld wordt.

Artikel 17
Wanneer alle vrijspeelbanen bezet zijn, maar er is behoefte aan nog meer banen, dan is het mogelijk om op de andere banen te spelen die nog vrij liggen. Dit kunnen bijvoorbeeld banen zijn die voor andere activiteiten zoals toss, competitie, training etc. geblokkeerd zijn. Hiervoor dient echter eerst goedkeuring aan de diensthebbende horecamedewerker te worden gevraagd, welke zal vragen om de ledenpas te tonen.

Artikel 18
Tijdens een week-senior-toernooi zijn er geen recreanten tennisbanen beschikbaar. Dit zal jaarlijks maximaal 2 weken zijn (onder voorbehoud : week 13 en week 26).

Artikel 19
Tijdens overige activiteiten worden altijd minimaal 2 recreantenbanen beschikbaar gehouden.

Artikel 20
Voor uitleg over de bediening van het digitale en analoge afhangbord is een afhangreglement opgesteld.

Artikel 21
Bij onenigheid of verschil van mening beslist de horecamedewerker en dienen de spelers zich hieraan te onderwerpen.